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  1. 工学部
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  2. 紀要掲載論文 (工学部)
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  3. 宮崎大學工學部紀要
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  4. 39号

OpenGL による布アニメーションの試み (第II報)

http://hdl.handle.net/10458/3233
http://hdl.handle.net/10458/3233
9b7f7a74-77ce-4742-9a8a-7a24197d6a57
名前 / ファイル ライセンス アクション
engineering39-50.pdf engineering39-50.pdf (775.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-02-25
タイトル
タイトル OpenGL による布アニメーションの試み (第II報)
言語 ja
タイトル
タイトル Attempt of Cloth Animation by OpenGL II
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cloth Animation, Collision Detection, Computer Graphics, Mass-Spring Model, OpenGL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル OpenGL ニヨル ヌノ アニメーション ノ ココロミ (ダイ2ホウ)
著者 坂本, 眞人

× 坂本, 眞人

WEKO 11783
e-Rad_Researcher 50196101

ja 坂本, 眞人

ja-Kana サカモト, マコト

en Sakamoto, Makoto


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長友, 世依良

× 長友, 世依良

WEKO 15235

ja 長友, 世依良

ja-Kana ナガトモ, セイラ

en Nagatomo, Seira


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谷上, 亜由美

× 谷上, 亜由美

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ja 谷上, 亜由美

ja-Kana タニウエ, アユミ

en Taniue, Ayumi


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長友, 世依良

× 長友, 世依良

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en Nagatomo, Seira


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谷上, 亜由美

× 谷上, 亜由美

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ja-Kana タニウエ, アユミ

en Taniue, Ayumi


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Cloth motion has recently become a topic of large investigation. For example, in fact, virtual garments or virtual cloth draping effects are recurrent visualization elements necessary for CG animation. Moreover, in the apparel and home fabric furniture production, modeling tools are widely demanded to assist the process of cloth design and make it faster [1]. However, we come across many dynamic problems when we study the cloth motion. Above all, the collision detection and response of the cloth motion is one of the difficult studies. Collisions occur, for instance, when parts of flexible objects such as the garments hit some rigid objects such as the mannequins or penetrate towards each other (selfcollisions). We have continued to study the cloth animation by CG. In this paper, we mainly show the results concerning the collision detection and response. The algorithm is implemented in the OpenGL and the C++ on a personal computer.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学工学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki

巻 39, p. 327-332, 発行日 2010-09-30
出版者
出版者 宮崎大学工学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of Engineering, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05404924
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00732558
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.2 2023-07-30 00:12:27.727766
Ver.1 2023-05-15 11:07:11.763488
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Cite as

坂本, 眞人, 長友, 世依良, 谷上, 亜由美, 長友, 世依良, 谷上, 亜由美, 2010, OpenGL による布アニメーションの試み (第II報): 宮崎大学工学部, 327–332 p.

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