ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 工学部
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  4. 34号

エンジン用熱流束計の高精度化に関する研究(熱流束計構成材料の検討)

http://hdl.handle.net/10458/391
http://hdl.handle.net/10458/391
73bb3839-fa4d-493b-ab1b-363e3de768fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00003579382.pdf KJ00003579382.pdf (617.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-06-28
タイトル
タイトル エンジン用熱流束計の高精度化に関する研究(熱流束計構成材料の検討)
言語 ja
タイトル
タイトル Study on Improvement of Heat Flux Probe for Engine (Examination of Constituent Materials of Heat Flux Probe)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Heat flux, Sensor, Constant volume combustion vessel, Heat transfer, Thermo-couple, S.I. Engine, Measurement
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル エンジンヨウ ネツリュウソクケイ ノ コウセイドカ ニ カンスル ケンキュウ ネツリュウソクケイ コウセイ ザイリョウ ノ ケントウ
言語 ja-Kana
著者 長瀬, 慶紀

× 長瀬, 慶紀

WEKO 6256
e-Rad_Researcher 90180489

ja 長瀬, 慶紀

ja-Kana ナガセ, ヨシノリ

en Nagase, Yoshinori


Search repository
上甲, 哲士

× 上甲, 哲士

WEKO 12157

上甲, 哲士

ja-Kana ジョウコウ, サトシ

Search repository
田坂, 英紀

× 田坂, 英紀

WEKO 11722

ja 田坂, 英紀

ja-Kana タサカ, ヒデノリ

en Tasaka, Hidenori

Search repository
Joukou, Satoshi

× Joukou, Satoshi

WEKO 12160

en Joukou, Satoshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract
Internal combustion engines are required to be higher efficiency and to decrease air
pollution by exhaust gas. So the gas flow in cylinder of an engine is introduced to
improve the thermal efficiency and combustibility. But, it is difficult to say that the in-
cylinder flow is the best way to make the internal combustion engine highly efficiency,
because it leads to increase the heat transfer to the combustion chamber wall from the
burnt gas. Although heat flux is measured using a thin film type of heat flux probe,
there is a difference among experimental results measured by probes which different
constituent materials. Consequently the materials of wire, body and thin plate of probe
are paid attention to improve the heat flux measurement on combustion wall. Therefore
different kinds of constituent metals of heat flux probes were produced and the quanti-
tative experiments were carried out using combustion chamber made of iron. By these
experiments, it is found that a heat flux probe for an internal combustion engine should
be consist of two kinds of metals.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学工学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki

巻 34, p. 205-209, 発行日 2005-08
出版者
出版者 宮崎大学工学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of Engineering, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05404924
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00732558
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 23:29:34.163167
Ver.1 2023-05-15 11:10:54.630217
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

長瀬, 慶紀, 上甲, 哲士, 田坂, 英紀, Joukou, Satoshi, 2005, エンジン用熱流束計の高精度化に関する研究(熱流束計構成材料の検討): 宮崎大学工学部, 205–209 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3