ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 工学部
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  4. 52号

スマートフォンを利用したVR の視点切り替えの実装と効果について

http://hdl.handle.net/10458/0002000290
http://hdl.handle.net/10458/0002000290
7bac7d2c-8e62-4a65-828f-2dacb6fbe59b
名前 / ファイル ライセンス アクション
工学部紀要52号095.pdf 本文 (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-11-01
タイトル
タイトル Implementation and Effectiveness of Viewpoint Switching in VR Using Smartphones
言語 en
タイトル
タイトル スマートフォンを利用したVR の視点切り替えの実装と効果について
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Smart phone
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Viewpoint switching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 VR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 VR games
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 VR sickness
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 別府, 雅敏

× 別府, 雅敏

ja 別府, 雅敏

ja-Kana ベップ, マサトシ

en Beppu, Masatoshi

Search repository
坂本, 眞人

× 坂本, 眞人

WEKO 11783
e-Rad_Researcher 50196101

ja 坂本, 眞人

ja-Kana サカモト, マコト

en Sakamoto, Makoto


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since 2016, dubbed the first year of VR, virtual reality (VR) has become familiar. One factor is that streaming services (YouTube, Netflix, etc.) have started offering VR content. Increasingly, people are experiencing VR on their smartphones to experience these services. By using smartphones, VR can now be enjoyed by anyone inexpensively without the need to purchase an expensive, dedicated head-mounted display (HMD). For this reason, there have been numerous studies on VR experiences to date. In particular, There have been various studies on how to reduce VR sickness, which has a negative impact on the VR experience. However, among them, there are only a few examples of studies that focused on the user's viewpoint during the VR experience and studied the effects of the change in viewpoint.
Therefore, this study focuses on the user's viewpoint during the VR experience. Three VR games with the same content but different viewpoints (first-person, third-person, and viewpoint switching) were created, and the effects of the different viewpoints on the VR experience were examined by comparing their completion times and responses to a questionnaire after the VR experience.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学工学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki

巻 52, p. 95-100, 発行日 2023-10-27
出版者
出版者 宮崎大学工学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of Engineering, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05404924
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00732558
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-11-06 02:30:01.923080
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

別府, 雅敏, 坂本, 眞人, 2023, スマートフォンを利用したVR の視点切り替えの実装と効果について: 宮崎大学工学部, 95–100 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3