WEKO3
アイテム
スマートフォンを利用したVR の視点切り替えの実装と効果について
http://hdl.handle.net/10458/0002000290
http://hdl.handle.net/10458/00020002907bac7d2c-8e62-4a65-828f-2dacb6fbe59b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文 (1.7 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2023-11-01 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Implementation and Effectiveness of Viewpoint Switching in VR Using Smartphones | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | スマートフォンを利用したVR の視点切り替えの実装と効果について | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Smart phone | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Viewpoint switching | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | VR | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | VR games | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | VR sickness | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者 |
別府, 雅敏
× 別府, 雅敏
× 坂本, 眞人
WEKO
11783
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抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Since 2016, dubbed the first year of VR, virtual reality (VR) has become familiar. One factor is that streaming services (YouTube, Netflix, etc.) have started offering VR content. Increasingly, people are experiencing VR on their smartphones to experience these services. By using smartphones, VR can now be enjoyed by anyone inexpensively without the need to purchase an expensive, dedicated head-mounted display (HMD). For this reason, there have been numerous studies on VR experiences to date. In particular, There have been various studies on how to reduce VR sickness, which has a negative impact on the VR experience. However, among them, there are only a few examples of studies that focused on the user's viewpoint during the VR experience and studied the effects of the change in viewpoint. Therefore, this study focuses on the user's viewpoint during the VR experience. Three VR games with the same content but different viewpoints (first-person, third-person, and viewpoint switching) were created, and the effects of the different viewpoints on the VR experience were examined by comparing their completion times and responses to a questionnaire after the VR experience. |
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言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 宮崎大学工学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki 巻 52, p. 95-100, 発行日 2023-10-27 |
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出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 宮崎大学工学部 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Faculty of Engineering, University of Miyazaki | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 05404924 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA00732558 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |