WEKO3
アイテム
Web Knowledge Forum® を利用した理科授業のデザイン実験
http://hdl.handle.net/10458/3433
http://hdl.handle.net/10458/34333b888335-6a7b-4061-ab1d-ddac63a1786c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Web Knowledge Forum® を利用した理科授業のデザイン実験 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Design Experiments of Science Learning using Web Knowledge Forum® | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | CSILE®, Web Knowledge Forum®, CSCL, design experiments, collaborative learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
竹中, 真希子
× 竹中, 真希子× 稲垣, 成哲× 大島, 純× 大島, 律子× 村山, 功× 山口, 悦司× 中山, 迅× 山本, 智一× 竹中, 真希子× 稲垣, 成哲× 大島, 純× 大島, 律子× 村山, 功 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We designed two CSCL-based science lessons for the 6 th grade classroom, i. e. air and how things burn, and the characteristics of various solutions. The CSCL technology we used was Web Knowledge Forum®, the second generation of CSILE® software. In the both cases, we designed a lesson in which Web Knowledge Forum® was used as an on-line communication tool. The design in the second lesson was revised by providing students with cognitive scaffolds so that they could more articulately manage their knowledge as socially constructed. Comparative analyses manifested that students in the second lesson were more engaged in science activities through social construction of their knowledge in Web Knowledge Forum®. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 科学教育研究 en : Journal of science education in Japan 巻 26, 号 1, p. 66-77, 発行日 2002-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本科学教育学会 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Japan Society for Science Education (JSSE) | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03864553 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00036978 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |