ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

There is a newer version of this record available.
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 学術雑誌掲載論文  (教育学部)

単純電気回路に関する小・中学生の考え方の再検討 : 事象面接法を通して

http://hdl.handle.net/10458/3428
http://hdl.handle.net/10458/3428
3d97f82f-3547-4d87-af3d-f37dee4dcda3
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSSE_21_2_115-125_nakayama1997.pdf JSSE_21_2_115-125_nakayama1997.pdf (1.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2011-07-19
タイトル
タイトル 単純電気回路に関する小・中学生の考え方の再検討 : 事象面接法を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Reconsideration of Primary and Secondary School Student's Ideas about Simple Electric Circuit
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Children's ideas, Interview, Simple electric circuit, Electric current, Primary school students, Lower secondary school students
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 安藤, 裕明

× 安藤, 裕明

WEKO 156

ja 安藤, 裕明

ja-Kana アンドウ, ヒロアキ

Search repository
森藤, 義孝

× 森藤, 義孝

WEKO 157

ja 森藤, 義孝

ja-Kana モリフジ, ヨシタカ

Search repository
中山, 迅

× 中山, 迅

WEKO 118
e-Rad 90237470

ja 中山, 迅

ja-Kana ナカヤマ, ハヤシ

en Nakayama, Hayashi

Search repository
Ando, Hiroaki

× Ando, Hiroaki

WEKO 159

en Ando, Hiroaki

Search repository
Morifuji, Yoshitaka

× Morifuji, Yoshitaka

WEKO 160

en Morifuji, Yoshitaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Osborne models (Unipolar model, Attenuation model, Clashing model, Scientific model) are widely accepted in the field of study about children's ideas about a simple electric circuit. There are many studies which are based on Osborne's study. But there are few studies which reconsider the models proposed jointly by Osborne and his colleagues. The aim of this study is to reconsider children's ideas as proposed by Osborne and his colleagues. We conducted interviews to determine children's ideas about electric current. An electric bulb or a motor is used as a load of a circuit. The subjects were selected from the 1st, 3rd, and 5th graders of primary School and 7th and 9th graders of the lower secondary school. The number of samples was ten per grade.
The following suggestions were obtained from the investigation :
1. Students of all grades can use primitive ideas about current.
2. Some of the children's ideas could not be predicted from the Osborne models.
3. The difference of load does not necessarily lead the children to acquire different ideas
言語 en
書誌情報 ja : 科学教育研究
en : Journal of science education in Japan

巻 21, 号 2, p. 115-125, 発行日 1997-06-10
出版者
出版者 日本科学教育学会
言語 ja
出版者
出版者 Japan Society for Science Education (JSSE)
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03864553
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00036978
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-27 12:48:05.949484
Ver.1 2023-05-15 11:11:10.593831
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3