ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

There is a newer version of this record available.
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 学術雑誌掲載論文  (教育学部)

理科教育における認知論的研究の動向についての一考察

http://hdl.handle.net/10458/3427
http://hdl.handle.net/10458/3427
afccbee8-e462-403e-b2bc-79dc61f9811e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSSE_19_4_nakayama1995.pdf JSSE_19_4_nakayama1995.pdf (956.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2011-07-19
タイトル
タイトル 理科教育における認知論的研究の動向についての一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Review of Cognitive Approach Studies in Science Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Cognitive approach, constructivism, social-constructivism, Situated cognition, Learning in Science
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 中山, 迅

× 中山, 迅

WEKO 118
e-Rad 90237470

ja 中山, 迅

ja-Kana ナカヤマ, ハヤシ

en Nakayama, Hayashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is twofold: One is to survey cognitive approach studies in science education, and the other is to identify contemporary issues in this area and provide some perspective for future studies. Cognitive approach studies in science education are divided into the following three groups. (1) the constructivist approach, (2) the social-constructivist approach or the approach based on situated cognition, (3) other approaches. The features of the studies of each approach are discussed. On the basis of these discussions, a perspective for future studies is presented.
言語 en
書誌情報 ja : 科学教育研究
en : Journal of science education in Japan

巻 19, 号 4, p. 202-211, 発行日 1995-12-10
出版者
出版者 日本科学教育学会
言語 ja
出版者
出版者 Japan Society for Science Education (JSSE)
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03864553
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00036978
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-27 12:47:54.722254
Ver.1 2023-05-15 11:11:09.238539
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

中山, 迅, 1995, 理科教育における認知論的研究の動向についての一考察: 日本科学教育学会, 202–211 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3