WEKO3
アイテム
理科教育における認知論的研究の動向についての一考察
http://hdl.handle.net/10458/3427
http://hdl.handle.net/10458/34278ac01457-fb44-4e56-844a-68468c212c06
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 理科教育における認知論的研究の動向についての一考察 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Review of Cognitive Approach Studies in Science Education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Cognitive approach, constructivism, social-constructivism, Situated cognition, Learning in Science | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
中山, 迅
× 中山, 迅 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is twofold: One is to survey cognitive approach studies in science education, and the other is to identify contemporary issues in this area and provide some perspective for future studies. Cognitive approach studies in science education are divided into the following three groups. (1) the constructivist approach, (2) the social-constructivist approach or the approach based on situated cognition, (3) other approaches. The features of the studies of each approach are discussed. On the basis of these discussions, a perspective for future studies is presented. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 科学教育研究 en : Journal of science education in Japan 巻 19, 号 4, p. 202-211, 発行日 1995-12-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本科学教育学会 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Japan Society for Science Education (JSSE) | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03864553 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00036978 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |