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  1. 工学部
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  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  4. 49号

パフォーマーも楽しめる参加型 プロジェクションマッピングに関する研究

http://hdl.handle.net/10458/00010103
http://hdl.handle.net/10458/00010103
f1eeb997-fce4-475f-9005-bf683c8a861c
名前 / ファイル ライセンス アクション
Engineering_49_p177.pdf 本文 (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-11-12
タイトル
タイトル パフォーマーも楽しめる参加型 プロジェクションマッピングに関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Participatory Projection Mapping that can be Enjoyed by Performers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Entertainment Computing (EC)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kinect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Projection Mapping
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Baseball
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Soccer
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 篠田, 貴大

× 篠田, 貴大

WEKO 33193

ja 篠田, 貴大

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坂本, 眞人

× 坂本, 眞人

WEKO 11783
e-Rad 50196101

en Sakamoto, Makoto

ja 坂本, 眞人

ja-Kana サカモト, マコト


Search repository
Shinoda, Takahiro

× Shinoda, Takahiro

WEKO 33195

en Shinoda, Takahiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, entertainment computing has received increasing attention in Japan. In this study, we focused on projection mapping. Projection mapping is a technology for creating a new space by synthesizing space and video using a projector. Many people have been fascinated by the work that combines dancer performance and projection mapping. However, in these tasks, it is necessary for the performer to accurately match the motion of the image object in the projection mapping, and it is difficult for many people. Therefore, we propose a participatory projection mapping that changes interactively according to the user's movement in order to entertain not only the people who view the projection mapping but also the performers. In this study, we focused on sports and implemented projection mapping that can perform pitching of baseball and lifting of soccer according to the user's skeleton coordinates using Kinect. Also, if the user hides from Kinect's field of view and then enters Kinect's field of view again, there is a problem that the re-following of the user's skeleton coordinates is not performed well. We approached the problem by using a cascade classifier to detect users. We asked five users to experience the projection mapping proposed in this study, and conducted a questionnaire to obtain evaluation. From the results of the questionnaire, we think that we could get a certain evaluation as to whether the performers could enjoy as well as the people who saw the projection mapping. Future tasks include the implementation of tutorial screens and texture mapping to make the operation easier to understand, so that even small children and people with physical disabilities can experience it.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学工学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki

巻 49, p. 177-188, 発行日 2020-09
出版者
出版者 宮崎大学工学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of Engineering, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05404924
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00732558
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.4 2023-07-29 11:06:07.759123
Ver.3 2023-07-29 10:10:40.183545
Ver.2 2023-07-29 08:36:06.881397
Ver.1 2023-05-15 11:07:41.558697
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Cite as

篠田, 貴大, 坂本, 眞人, Shinoda, Takahiro, 2020, パフォーマーも楽しめる参加型 プロジェクションマッピングに関する研究: 宮崎大学工学部, 177–188 p.

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