WEKO3
アイテム
慣性についての高校生の素朴概念に関する教師の認知
http://hdl.handle.net/10458/3426
http://hdl.handle.net/10458/342646ef94ed-eb46-43b2-afda-5fe309fda265
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 慣性についての高校生の素朴概念に関する教師の認知 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Teacher's Awareness of High School Students' Naive Conceptions about Inertia | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Teachers' awareness, High school students, Naive conception, Law of inertia | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
中山, 迅
× 中山, 迅× 猿田, 祐嗣× Saruta, Yuji |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to determine high school teacher's awareness of students' naive conceptions about inertia. The students were asked to solve the "space ship problem". All of them had learned Newton's laws. Seven physics teachers were asked to predict the students' answers. "MIF" conceptions was included in students' answers. The teachers, as a group, identified the students' conceptions. But each teacher missed some conceptions. And they generally tended to estimate student's level of understanding of inertia too high. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 科学教育研究 en : Journal of science education in Japan 巻 19, 号 2, p. 103-110, 発行日 1995-06-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本科学教育学会 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Japan Society for Science Education (JSSE) | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03864553 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00036978 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |