WEKO3
アイテム
アニメーションの中割りアルゴリズムによるキャラクターの描写
http://hdl.handle.net/10458/6096
http://hdl.handle.net/10458/60966433b838-f351-4151-8c91-e60119364ede
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-06-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アニメーションの中割りアルゴリズムによるキャラクターの描写 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Description of the Character by the Inbetweening Algorithm for Animation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | character, computer animation, inbetweening, Java, keyframe, moving point, sightseening | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | アニメーション ノ アタル ワリ アルゴリズム ニ ヨ ル キャラクター ノ ビョウシャ | |||||
著者 |
坂本, 眞人
× 坂本, 眞人× 石崎, 裕一朗× 飯干, 淳志× Ishizaki, Yuichiro× 飯干, 淳志 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Computer animation is now applied in the scientific research, education, industry, entertainment, and so forth. On the other hand, recently, each local tourist city performs various actions for the restoration of sightseeing spot. Therefore, we would like to cooperate with local tourist city as the sightseeing support by using computer animation. By the way, it is important for animation to think about shape, color, position, structure, quality, and so on. Especially, it is of very importance to outline an object. However, the animator must draw a lot of frames of the object and spend much time and labor, so computerized inbetweening methods for animation have been proposed. Above all, the Miura inbetweening algorithm is very famous, but this algorithm has a problem which appropriate frames are not produced from two keyframes in the case of reducing data. In this paper, we propose a revised algorithm in order to improve such a weak point, and would like to apply computer animation to sightseeing support. The algorithm is implemented in Java on a personal computer. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 宮崎大学工学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki 巻 46, p. 295-298, 発行日 2017-07-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 宮崎大学工学部 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Faculty of Engineering, University of Miyazaki | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 05404924 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA00732558 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |