WEKO3
アイテム
看護師のキャリア開発において看護管理者になるという選択に向かわせる要因
http://hdl.handle.net/10458/5703
http://hdl.handle.net/10458/5703983330da-e91f-4ed3-a896-8f8a7fe4b7b2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 看護師のキャリア開発において看護管理者になるという選択に向かわせる要因 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Factors in Determining Suitability for Becoming a Nursing Administrator from a Career Development Perspective | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 看護管理者, キャリア開発, 看護管理者になる選択, 修正版グランデッド・セオリー・アプローチ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nursing administrator, career development, decision making, modified grounded theory approach | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | カンゴシ ノ キャリア カイハツ ニ オイテ カンゴ カンリシャ ニ ナル ト イウ センタク ニ ムカワセル ヨウイン | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
日髙, 真美
× 日髙, 真美× 鶴田, 来美× 長友, みゆき× Hidaka, Mamiko× 長友, みゆき |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify the factors in, and structure of, nurses' decision making in becoming a nursing administrator. Seven nurses who experienced the process and became nursing administrators were asked to participate in semi-structured interviews, following which the data was analyzed using the modified grounded theory approach. As a result of the analysis, six determining factors pertinent to becoming a nursing administrator, with thirteen sub-factors, were identified. The six factors were as follows: as in-service nurses they tried to 1) strengthen the “team power of cooperation n" and 2) display a “readiness for nursing" leading to 3) a “realization of nursing goals based on their own initiative" . They then became conscious of the choice of becoming a nursing administrator during 4) the “career and life stage" transition. Based on their 5) “timing" they moved consciously to become nursing administrators with 6) the immediate manager's support and “family support". The results suggested that experiences to motivate the idea of becoming a nursing administrator, as well as support for overcoming hurdles on their own initiative, are necessary in order to develop a quality nursing administrator. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 南九州看護研究誌 en : The South Kyusyu journal of nursing 巻 13, 号 1, p. 1-11, 発行日 2015-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宮崎大学医学部看護学科 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | School of Nursing, Faculty of Medicine, University of Miyazaki | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13481894 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887192 | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.med.miyazaki-u.ac.jp/home/kango/2021/03/30/19-1-2021/ | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 宮崎大学医学部看護学科 | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.med.miyazaki-u.ac.jp/home/kango/2021/03/30/19-1-2021/ | |||||
言語 | en | |||||
関連名称 | School of nursing Faculty of Medicine University of Miyazaki | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |