ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

There is a newer version of this record available.
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)
  3. 宮崎大学教育文化学部紀要
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)
  3. 宮崎大学教育文化学部紀要
  4. 創立130周年記念特別号

語用論における言語的非決定性の批判的再検討

http://hdl.handle.net/10458/5443
http://hdl.handle.net/10458/5443
23f1afc8-ed26-4825-8f66-f8bdbe63fbf1
名前 / ファイル ライセンス アクション
e_pp.1-18.pdf 本文 (450.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-21
タイトル
タイトル 語用論における言語的非決定性の批判的再検討
言語 ja
タイトル
タイトル A Critical Review of Linguistic Underdeterminacy in Pragmatics
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 村端, 五郎

× 村端, 五郎

WEKO 24781
e-Rad 90239541

ja 村端, 五郎

ja-Kana ムラハタ, ゴロウ

en Murahata, Goro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to critically review so-called linguistic underdeterminacy in pragmatics. There has been a shared view that we don't usually say what we mean and we frequently mean much more than what we say. This view, however, has often overridden the radical contribution of morphosyntactic constructions to the import of utterances. In this paper it is argued that the role of linguistic manifestations (what-is-said) should not be underestimated as we consider how meanings are created in the communicator's mind. It is shown, with some typological examples, that even at the linguistically context-dependent layer inference is evidently at work in a systematic way in verbal interactions to make meanings. This type of meaning (what-is-entailed), for which the present author coined a new term in Japanese, is considered to lie between sentence-meaning (what-is-said) and speaker-meaning (what-is-implicated). Some pedagogical implications of this critical review of linguistic underdeterminacy are also discussed for foreign language teaching in relation to current views of second language development and the need of the reform in developing linguistic-pragmatics-oriented curricula for teacher education and in-service teacher training programs.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学教育文化学部紀要 創立130周年記念特別号
en : Memoirs of the Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki.

p. 1-18, 発行日 2015-03-30
出版者
出版者 宮崎大学教育文化学部
言語 ja
出版者
出版者 The Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki
言語 en
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 06:44:55.672635
Ver.1 2023-05-15 10:26:18.313064
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3