ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)

数学的表記のレトリック認識 : 帯分数の四則演算の場合

http://hdl.handle.net/10458/1353
http://hdl.handle.net/10458/1353
1f65372f-d1fb-417a-8280-6527dd16c011
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004843120.pdf KJ00004843120.pdf (523.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-11
タイトル
タイトル 数学的表記のレトリック認識 : 帯分数の四則演算の場合
言語 ja
タイトル
タイトル Rhetorical Cognition of Mathematical Symbols : In the Case of Calculation of Mixed Fraction
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル スウガクテキ ヒョウキ ノ レトリック ニンシキ : タイブンスウ ノ シソク エンザン ノ バアイ
言語 ja-Kana
著者 添田, 佳伸

× 添田, 佳伸

WEKO 33837
e-Rad_Researcher 00197005

ja 添田, 佳伸

ja-Kana ソエダ, ヨシノブ

en Soeda, Yoshinobu


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recent research findings of mine which have to do with rhetorical property on mathematical expression suggest that many children calculate mixed fractions in fail owing to their rhetorical property. So we research to clear the real state of children's rhetorical errors by investigating their calculation. We selected 5-8th grade students and undergraduates as our subjects for the perpose of seeing if learning letters in junior high school (in the 7th grade) influence to the children's rhetorical cognition.
By the investigation to the children, some results were concluded. We show some of them as follows:
1) The number of rhetorical errors on multiplication/division are more than that on addition/subtraction in each grade.
2) A typical rhetorical error is found to each grade and to each problem.
3) A rate of rhetorical errors to whole errors to each problem tends to lllcrease with developping up the grades.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学教育学部紀要. 教育科学
en : Memoirs of the Faculty of Education Miyazaki Universiry. Education

巻 75, p. 43-52, 発行日 1993-11
出版者
出版者 宮崎大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09142282
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10066975
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 06:27:06.571266
Ver.1 2023-05-15 10:38:14.325597
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

添田, 佳伸, 1993, 数学的表記のレトリック認識 : 帯分数の四則演算の場合: 宮崎大学教育学部, 43–52 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3