ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)

音楽科教育における即興表現・創作の試み(1) : 図形楽譜による即興演奏を中心として

http://hdl.handle.net/10458/1352
http://hdl.handle.net/10458/1352
39c999a8-09c8-41c5-83e2-038224b10192
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004843031.pdf KJ00004843031.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-11
タイトル
タイトル 音楽科教育における即興表現・創作の試み(1) : 図形楽譜による即興演奏を中心として
言語 ja
タイトル
タイトル An Introduction to Improvising and Composing in Music Education (1) : Improvisation with Figure Notation
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル オンガクカ キョウイク ニ オケル ソッコウ ヒョウゲン・ソウサク ノ ココロミ (1) : ズケイ ガクフ ニ ヨル ソッコウ エンソウ オ チュウシン トシテ
言語 ja-Kana
著者 竹井, 成美

× 竹井, 成美

WEKO 11

en Takei, Shigemi

ja 竹井, 成美

ja-Kana タケイ, シゲミ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the revision of the official course guidelines, "improvising and composing by free inspiration" have been newly prescribed for music education. This suggests a new type of music education giving importance to students' autonomy, replacing the former music education which aimed at having students sing harmoniously, learn to play musical instruments, and appreciate music keenly. In this paper, tentative guidelines have been suggested for improvising and composing. Part 1 considers the use of figure notation in developing the ability to improvise and compose. Targets for achievement and criteria for evaluating improvising and composing are made, and the results of such practice are clarified. In particular, for these targets and criteria, "the spiral of musical development", proposed by the English music educator Keith Swanwick, has been adaped.
The spiral produces a good effect for this introduction in improvising and composing, for the targets for achievement, and for the criteria for evaluation. In addition, it provides a desirable framework for the future study of improvising and composing.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学教育学部紀要. 教育科学
en : Memoirs of the Faculty of Education Miyazaki Universiry. Education

巻 73, p. 143-163, 発行日 1993-03
出版者
出版者 宮崎大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09142282
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10066975
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 06:27:01.398042
Ver.1 2023-05-15 11:46:59.049216
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

竹井, 成美, 1993, 音楽科教育における即興表現・創作の試み(1) : 図形楽譜による即興演奏を中心として: 宮崎大学教育学部, 143–163 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3