ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)

図的表記の思考への影響について : 大学生と中学生との比較を中心に

http://hdl.handle.net/10458/1351
http://hdl.handle.net/10458/1351
1da80bec-83fd-4986-95ca-703ba57ec5b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004843117.pdf KJ00004843117.pdf (483.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-11
タイトル
タイトル 図的表記の思考への影響について : 大学生と中学生との比較を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル How Iconic Figures Influence Thinking ? : Comparison of University and Lower Secondary Students
言語 en
タイトル
タイトル ズテキ ヒョウキ ノ シコウ エノ エイキョウ ニ ツイテ : ダイガクセイ ト チュウガクセイ トノ ヒカク オ チュウシン ニ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 添田, 佳伸

× 添田, 佳伸

WEKO 33837
e-Rad_Researcher 00197005

ja 添田, 佳伸

ja-Kana ソエダ, ヨシノブ

en Soeda, Yoshinobu


Search repository
藤井, 良宜

× 藤井, 良宜

WEKO 11491
e-Rad_Researcher 10218985

ja 藤井, 良宜

ja-Kana フジイ, ヨシノリ

en Fujii, Yoshinori


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In learning geometry we often use iconic figures to give children conditions and questions in word problems. But the figure becomes an object of thinking after finishing plaing the role of giving some information. Children think the problem by using the given figure. If figures influence chidren's thinking, a rate of correct answer of each problem must be different according to being presented each figure.
Thus we investigated the differences of rates of correct answer by using three types of figures to see the influence of figures to thinking. As our subjects are 9th grade students and undergraduate students, we discuss similarities and differnces of both students.
In conclusion, the influences of figures are appeared in groups of "lower" and "total" of 9th students and "undergraduate" students on "Problem 2". In case of using the figure whose extension is narrower than the correct figure, the rate of correct answer is in general lower than that of using correct figure. Both 9th grade students and undergraduate students tend to be influenced by the presented figures. Useful implication to instruction to lower secondary students can be hardly got from comparison lower secondary students and university students. But the conclusion implys that we must pay attention to presenting figures.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮崎大学教育学部紀要. 教育科学
en : Memoirs of the Faculty of Education Miyazaki Universiry. Education

巻 72, p. 65-73, 発行日 1992-09
出版者
出版者 宮崎大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09142282
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10066975
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 06:26:55.792223
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3