WEKO3
アイテム
頂点情報とUV を用いたウェザリングシミュレーションの研究
https://doi.org/10.34481/0002000825
https://doi.org/10.34481/000200082524da5237-a552-4b0f-bb78-e4bbd470b651
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2024-10-23 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 頂点情報とUV を用いたウェザリングシミュレーションの研究 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Study of Weathering Simulation Using Vertex Information and Uvs | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 3DCG | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Rust | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | UV | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Vertex | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Weathering | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.34481/0002000825 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
著者 |
濵川, 史都
× 濵川, 史都
× 坂本, 眞人
WEKO
11783
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抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | In recent years, three-dimensional computer graphics (3DCG) technology has been developed. In addition, much research has been done on weathering representations such as rust and moss for realistic representation. However, when outputting simulation results on an image, a large number of images are required to display different simulation results in a three-dimensional space. In this paper, a simulation method using vertex information of a 3D model and simple images is proposed. In this method, when the number of vertices is sufficient, the simulation result output does not use images, thus reducing the data increase. This figure is one of the experimental results. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 宮崎大学工学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki 巻 53, p. 103-108, 発行日 2024-10-23 |
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出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 宮崎大学工学部 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Faculty of Engineering, University of Miyazaki | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 05404924 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA00732558 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |