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動力伝達用歯車の歯面強さ向上を目的とした材料と加工法の開発について : 所属の大学研究室で得られた実験結果
http://hdl.handle.net/10458/0002000520
http://hdl.handle.net/10458/0002000520e8c10a4a-47e1-4922-8154-6e9a2349530b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2024-02-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 動力伝達用歯車の歯面強さ向上を目的とした材料と加工法の開発について : 所属の大学研究室で得られた実験結果 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Developments of Material and Manufacturing Method for Increasing Surface Durability of the Power Transmission Gears : Experimental Results Obtained at the University Laboratory | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Gear | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Failure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Surface Durability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Material | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Manufacturing Method | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Surface Hardness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Surface Texture | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | conference paper | |||||
著者 |
中西, 勉
× 中西, 勉 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In order to meet the social demands for environmental protection and resource conservation, it is necessary to improve the load-carrying capacity of power transmission gears and to make the gears lightweight. From the standpoint of these requests, not only the gear materials but also the gear manufacturing methods including heat treatment are required to study. First, the phenomena of gear failure for the through-hardened gears and the surface-hardened gears were summarized. Secondly, the allowable contact stress numbers for gear material and the roughness factors in calculation of surface durability (pitting) of spur and helical gears were shown. Thirdly, from the test results obtained at the university laboratories, the new alloy steels were developed to increase the surface durability of carburized and hardened gears. Furthremore, th effect of surface texture on endurance limits for power transmissin gears and the tooth surface-finishing method using volcanic-ashes were shown and discussed. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 年次大会 : Mechanical Engineering Congress, Japan 巻 2015, 号 K11200, p. 1-5, 発行日 2015-09-12 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24242667 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/jsmemecj.2015._K11200-1_ | |||||
権利 | ||||||
言語 | en | |||||
権利情報 | Ⓒ2015 一般社団法人 日本機械学会 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM |