WEKO3
アイテム
宮崎県総合博物館と連携した中学校における干潟の理科学習
http://hdl.handle.net/10458/3436
http://hdl.handle.net/10458/34366d823701-78ef-41db-97e6-7107caf9009c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 宮崎県総合博物館と連携した中学校における干潟の理科学習 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Lower Secondary School Science Learning on Tidal Flats Supported by Miyazaki Prefectural Museum of Nature and History | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | museum, lower secondary school, tidal flats, science learning, word association test | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
里岡, 亜紀
× 里岡, 亜紀× 中山, 迅× 山口, 悦司× 伊東, 嘉宏× 串間, 研之× 末吉, 豊文× 永井, 秀樹× 里岡, 亜紀× 伊東, 嘉宏× 串間, 研之× Sueyoshi, Toyofumi× 永井, 秀樹 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to introduce an example of pupils' investigative learning in tidal flats supported by museum staff. We conducted a lower secondary school pupils' field learning supported by a museum in cooperation with a school. Six grade nine pupils started to investigate tidal flats as the study of an optional science course in their school. They were guided and supported by a science teacher who asked the museum staff to advice her and her pupils. In order to explore their learning outcomes, we examined the progress of pupils' conceptual understandings about tidal flats during educational practice. Their understanding about the tidal flats became more detailed, developing from a vague notion of "tidal flats" to one of ecosystem. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 科学教育研究 en : Journal of science education in Japan 巻 28, 号 2, p. 122-131, 発行日 2004-06-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本科学教育学会 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Japan Society for Science Education (JSSE) | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03864553 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00036978 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |