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  1. 工学部
  1. 工学部
  2. 学術雑誌掲載論文 (工学部)

人工切欠きを持つ浸炭歯車の曲げ疲労強度

http://hdl.handle.net/10458/760
http://hdl.handle.net/10458/760
2326e412-21f2-4d2b-b9f0-051211b2f968
名前 / ファイル ライセンス アクション
GangDeng10.pdf GangDeng10.pdf (671.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2007-10-17
タイトル
タイトル 人工切欠きを持つ浸炭歯車の曲げ疲労強度
言語 ja
タイトル
タイトル Bending Fatigue Strength of Carburized Gears with an Artificial Notch at the Fillet
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Gear, Notch, Fatigue, Fracture Mechanics, Non-Traditional Machining, Wire-Cut Electric Discharge Machning, Focused Ion Beam, Surface Integrity
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 鄧, 鋼

× 鄧, 鋼

WEKO 5526
e-Rad_Researcher 90237040

ja 鄧, 鋼
鐙, 鋼

ja-Kana デン, ガン
トウ, コウ

en Deng, Gang
Den, Gan


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増山, 知也

× 増山, 知也

WEKO 5896

ja 増山, 知也

ja-Kana マスヤマ, トモヤ

en Masuyama, Tomoya


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井上, 勝己

× 井上, 勝己

WEKO 9639

ja 井上, 勝己

ja-Kana イノウエ, カツミ

en Inoue, Katsumi


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加藤, 正名

× 加藤, 正名

WEKO 5530

ja 加藤, 正名

ja-Kana カトウ, マサナ

en Kato, Masana


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×

WEKO 5900

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The fatigue strength of carburized gears is influenced by the surface integrity, namely, the roughness, structure, hardness and so on. The most notable parameter of surface integrity is the latent defect. To clarify the influence of the latent defect, the bending fatigue strength of carburized gears with an artificial notch is evaluated in this paper. The notches over 50,μm depth are processed by wire-cut electrical discharge machining. The notches of 10 to 50,μm depth are etched by focused ion beam (FIB). The fatigue strength of the tooth with the notch over 35,μm depth greatly decreases in comparison with the non-notched tooth. In the case that the notch is shorter than 20,μm, the bending strength as well as the crack initiation is not practically influenced by the crack. Therefore threshold notch depth a(nth) which does not affect the fatigue strength is estimated as 20,μm. By assuming a crack of the same length as the notch, the stress intensity factor K1 is calculated considering the effect of residual stress. The fatigue strength of gears with artificial notch are lower then those expected from the threshold stress intensity factor range.
言語 en
書誌情報 ja : 日本機械学會論文集. C編
en : Transactions of the Japan Society of Mechanical Engineers. C

巻 65, 号 632, p. 1649-1654, 発行日 1999-04
出版者
出版者 日本機械学会
言語 ja
出版者
出版者 The Japan Society of Mechanical Engineers
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
著者版フラグ
出版タイプ VoR
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Ver.2 2023-07-29 08:50:03.276550
Ver.1 2023-05-15 10:47:59.216474
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