ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 学術雑誌掲載論文  (教育学部)

子どもの科学概念の比喩的な構成

http://hdl.handle.net/10458/3429
http://hdl.handle.net/10458/3429
097f3807-cac0-4fff-8781-44463c9d2a7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSSE_22_1_nakayama1998.pdf JSSE_22_1_nakayama1998.pdf (894.6 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2011-07-19
タイトル
タイトル 子どもの科学概念の比喩的な構成
言語 ja
タイトル
タイトル Metaphorical Construction of Children's Ideas in Science
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Metaphor, Conception, Analogy, Model, Mental model, Science class
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 中山, 迅

× 中山, 迅

WEKO 118
e-Rad 90237470

en Nakayama, Hayashi

ja 中山, 迅

ja-Kana ナカヤマ, ハヤシ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Lakoff and Johnson (1980, p.56) claim that most of our normal conceptual system is metaphorically structured; that is, most concepts are partially understood in terms of other concepts. From this viewpoint, metaphorical aspects of children's naive conceptions, concepts and models of science, and science classes are reconsidered. Models of science plays a central role in scientific theory. There are basic metaphorical ideas behind each scientific model. But learners of science may have naive conceptions that are based on different metaphoric ideas from those of the scientists. Learning science therefore necessarily involves getting new metaphoric ideas or modifying one's own metaphoric ideas. The necessity for research based on metaphor is pointed out. Some important proposals for science classes are also made.
言語 en
書誌情報 ja : 科学教育研究
en : Journal of science education in Japan

巻 22, 号 1, p. 12-21, 発行日 1998-03-10
出版者
出版者 日本科学教育学会
言語 ja
出版者
出版者 Japan Society for Science Education (JSSE)
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03864553
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00036978
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-27 12:48:11.717655
Ver.1 2023-05-15 11:11:11.840745
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

中山, 迅, 1998, 子どもの科学概念の比喩的な構成: 日本科学教育学会, 12–21 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3