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  1. 工学部
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  2. 紀要掲載論文 (工学部)
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  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  4. 49号

物体との衝突を考慮した布アニメーションの試みⅡ

http://hdl.handle.net/10458/00010200
http://hdl.handle.net/10458/00010200
283a7b02-8254-4bec-bf5b-bb05a5ef007c
名前 / ファイル ライセンス アクション
Engineering_49_p199.pdf 本文 (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-08
タイトル
タイトル 物体との衝突を考慮した布アニメーションの試みⅡ
言語 ja
タイトル
タイトル Attempt of Cloth Animation by Considering the Collision with the ObjectⅡ
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Image processing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Euler method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 FB Euler method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Runge-kutta mechod
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Animation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 迫間, 健治

× 迫間, 健治

WEKO 31608

ja 迫間, 健治

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釜坂, 岳人

× 釜坂, 岳人

WEKO 33565

ja 釜坂, 岳人


ja-Kana カマサカ, タケト

en Kamasaka, Taketo

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坂本, 眞人

× 坂本, 眞人

WEKO 11783
e-Rad_Researcher 50196101

ja 坂本, 眞人
宮崎大学

ja-Kana サカモト, マコト

en Sakamoto, Makoto
University of Miyazaki

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Sakoma, Kenji

× Sakoma, Kenji

WEKO 31611

en Sakoma, Kenji

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釜坂, 岳人

× 釜坂, 岳人

WEKO 33565

ja 釜坂, 岳人


ja-Kana カマサカ, タケト

en Kamasaka, Taketo

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, three-dimensional computer graphics (3DCG) technology has been applied in various fields such as AR / VR technology, movies, games, and virtual fitting of clothes. One of the problems is the problem of contact between clothes and other objects (such as the body). In this paper, we focused on that problem. The methods verified at that time are the Euler method, the FB Euler method, and the Runge-Kutta method. In this paper, we verified each simple animation using the above three methods. As a result of the verification, animation with the Euler method or Runge-Kutta method shows contact with the body, clothes moving away from the body, and heavy movement, etc.The FB Euler method creates a simple but stable animation Was completed. However, problems such as the need to manually change parameters and the large amount of calculation were raised. In addition, other issues such as the study of numerical calculation method and contact force calculation method other than the method verified this time and the study of texture mapping method to skirt were mentioned. In this paper, we were able to create simple animations, but there were still many issues such as the number of mass points and the reproducibility of the cloth, and there were many issues to be improved. Therefore, we want to pursue future research and aim for more realistic reproduction and practical research.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学工学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki

巻 49, p. 199-202, 発行日 2020-09-30
出版者
出版者 宮崎大学工学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of Engineering, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05404924
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00732558
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.4 2023-07-29 11:11:43.541179
Ver.3 2023-07-29 10:16:18.758737
Ver.2 2023-07-29 08:42:34.279564
Ver.1 2023-05-15 11:07:43.193378
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