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  1. 工学部
  2. 学術雑誌掲載論文 (工学部)

RC橋脚を有する道路橋の耐震設計法に関する考察

http://hdl.handle.net/10458/6562
http://hdl.handle.net/10458/6562
15f4a874-1c8c-43dd-b14b-a3469ae6fdfc
名前 / ファイル ライセンス アクション
rckyoukyakuwo_1985_harada.pdf rckyoukyakuwo_1985_harada.pdf (1.3 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2020-06-21
タイトル
タイトル RC橋脚を有する道路橋の耐震設計法に関する考察
タイトル
タイトル Preliminary Study On Seismic Design Methodology For Highway Bridges With Reinforced Concerte Piers
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 原田, 隆典

× 原田, 隆典

WEKO 13413

原田, 隆典

ja-Kana ハラダ, タカノリ

en Harada, Takanori

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岩崎, 敏男

× 岩崎, 敏男

WEKO 29563

岩崎, 敏男

ja-Kana イワサキ, トシオ

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萩原, 良二

× 萩原, 良二

WEKO 29564

萩原, 良二

ja-Kana ハギワラ, リョウジ

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大日方, 尚巳

× 大日方, 尚巳

WEKO 29565

大日方, 尚巳

ja-Kana オオビカタ, ナオミ

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Iwasaki, Toshio

× Iwasaki, Toshio

WEKO 29567

en Iwasaki, Toshio

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Hagiwara, Ryoji

× Hagiwara, Ryoji

WEKO 29568

en Hagiwara, Ryoji

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Obinata, Naomi

× Obinata, Naomi

WEKO 29569

en Obinata, Naomi

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Seismic Design Methodology for typical highway bridges with reinforced concrete piers is developed. This methodology presented herein is based on a cost/benefit formulation for a rational choice of the two important parameters in seismic design requirements of typical highway bridges; the seismic design coefficient and the displacement ductility factor. Procedures require to quantify the hazard of earthquake shaking, the likelihood of bridge damage, the relationship between damage level and post earthquake performance of bridges, and the cost for increasing the required earthquake resistance of bridges. These quantities are quantified by utilizing the experimental and analytical results of damage degree for reinforced concrete piers, the experiences on post earthquake performance of bridges, and the statistics of damage cost collected on highway bridges during the past earthquakes. As an illustrative application, the methodology is applied to the choice of design requirements for typical highway bridges in Tokyo, and the values for the seismic design coefficient and the importance factor in the conventional design code are discussed.
書誌情報 土木学会論文集

巻 362, p. 427-434, 発行日 1985-10
著者版フラグ
出版タイプ VoR
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Ver.2 2023-07-29 09:38:47.469960
Ver.1 2023-05-15 10:21:12.493662
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