WEKO3
アイテム
精神看護学実習で治療的人間関係を学ぶ : プロセスレコード記載傾向と分析検討会の評価
http://hdl.handle.net/10458/917
http://hdl.handle.net/10458/9174234c4ff-639b-4b93-8524-c71ea4d0c7f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-11-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 精神看護学実習で治療的人間関係を学ぶ : プロセスレコード記載傾向と分析検討会の評価 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Students learn "Therapeutic Interaction" through the practice of psychiatric and mental health nursing : An evaluation of their desctiption tendency based upon their process records and analysis of the discussions | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 精神看護学, 臨地実習, 治療的人間関係, プロセスコード, 分析検討会 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Psychatric and mental health nursing, Clinical practice, Therapeutic interaction, Process record, Discussion | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
土屋, 八千代
× 土屋, 八千代× 福永, ひとみ× 野澤, 由美× 古家, 明子× Hukunaga, Hitomi× Nozawa, Yumi× 古家, 明子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this paper is to make clear our future plans regarding the discussion of the process records based upon an analyses of student description tendencies in the process records and the evaluation of that discussion. The process record is introduced in our college as a method of learning "Therapeutic Interaction" when psychiatric and mental health nursing is practiced. The study involved 10 cases and 41 discussion participants among third year-students in the new nursing college. The results as follows : 1 . Each description tendency shows that the point of view of both patients and students is too one-sided. 2 . Most of their descriptions are merely of conversations and limiter to closed questions. 3 . Students cannot express what they are truly thinking when they face their patients. 4 . On the second week their focus is shifted to only the relationship with the patients. 5 . Over the discussions students learn more about "Therapeutic Interaction" through other students' experiences. The analyses suggest that we will be able to get better results if the discussion is to be held in the first week. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 南九州看護研究誌 en : The South Kyusyu journal of nursing 巻 1, 号 1, p. 11-21, 発行日 2003-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宮崎大学医学部看護学科 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | School of Nursing, Faculty of Medicine, University of Miyazaki | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13481894 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11887192 | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.med.miyazaki-u.ac.jp/home/kango/2021/03/30/19-1-2021/ | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 宮崎大学医学部看護学科 | |||||
他の資源との関係 | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.med.miyazaki-u.ac.jp/home/kango/2021/03/30/19-1-2021/ | |||||
言語 | en | |||||
関連名称 | School of nursing Faculty of Medicine University of Miyazaki | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |