ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 医学部
  1. 医学部
  2. 紀要掲載論文  (医学部)
  1. 医学部
  2. 紀要掲載論文  (医学部)
  3. 南九州看護研究誌
  1. 医学部
  2. 紀要掲載論文  (医学部)
  3. 南九州看護研究誌
  4. 第1巻第1号

精神看護学実習で治療的人間関係を学ぶ : プロセスレコード記載傾向と分析検討会の評価

http://hdl.handle.net/10458/917
http://hdl.handle.net/10458/917
4234c4ff-639b-4b93-8524-c71ea4d0c7f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002506140.pdf KJ00002506140.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-11-16
タイトル
タイトル 精神看護学実習で治療的人間関係を学ぶ : プロセスレコード記載傾向と分析検討会の評価
言語 ja
タイトル
タイトル Students learn "Therapeutic Interaction" through the practice of psychiatric and mental health nursing : An evaluation of their desctiption tendency based upon their process records and analysis of the discussions
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 精神看護学, 臨地実習, 治療的人間関係, プロセスコード, 分析検討会
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Psychatric and mental health nursing, Clinical practice, Therapeutic interaction, Process record, Discussion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 土屋, 八千代

× 土屋, 八千代

WEKO 20301

en Tsuchiya, Yachiyo
Tuchiya, Yachiyo

ja 土屋, 八千代

ja-Kana ツチヤ, ヤチヨ


Search repository
福永, ひとみ

× 福永, ひとみ

WEKO 20476

ja 福永, ひとみ

ja-Kana フクナガ, ヒトミ

Search repository
野澤, 由美

× 野澤, 由美

WEKO 20477

ja 野澤, 由美

ja-Kana ノザワ, ユミ

Search repository
古家, 明子

× 古家, 明子

WEKO 602

ja 古家, 明子

ja-Kana フルイエ, アキコ

en Furuie, Akiko


Search repository
Hukunaga, Hitomi

× Hukunaga, Hitomi

WEKO 20480

en Hukunaga, Hitomi

Search repository
Nozawa, Yumi

× Nozawa, Yumi

WEKO 20481

en Nozawa, Yumi

Search repository
古家, 明子

× 古家, 明子

WEKO 602

ja 古家, 明子

ja-Kana フルイエ, アキコ

en Furuie, Akiko


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to make clear our future plans regarding the discussion of the process records based upon an analyses of student description tendencies in the process records and the evaluation of that discussion. The process record is introduced in our college as a method of learning "Therapeutic Interaction" when psychiatric and mental health nursing is practiced. The study involved 10 cases and 41 discussion participants among third year-students in the new nursing college. The results as follows : 1 . Each description tendency shows that the point of view of both patients and students is too one-sided. 2 . Most of their descriptions are merely of conversations and limiter to closed questions. 3 . Students cannot express what they are truly thinking when they face their patients. 4 . On the second week their focus is shifted to only the relationship with the patients. 5 . Over the discussions students learn more about "Therapeutic Interaction" through
other students' experiences. The analyses suggest that we will be able to get better results if the discussion is to be held in the first week.
言語 en
書誌情報 ja : 南九州看護研究誌
en : The South Kyusyu journal of nursing

巻 1, 号 1, p. 11-21, 発行日 2003-03-15
出版者
出版者 宮崎大学医学部看護学科
言語 ja
出版者
出版者 School of Nursing, Faculty of Medicine, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13481894
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11887192
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.med.miyazaki-u.ac.jp/home/kango/2021/03/30/19-1-2021/
言語 ja
関連名称 宮崎大学医学部看護学科
他の資源との関係
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.med.miyazaki-u.ac.jp/home/kango/2021/03/30/19-1-2021/
言語 en
関連名称 School of nursing Faculty of Medicine University of Miyazaki
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-30 03:31:17.003805
Ver.1 2023-05-15 11:20:01.779615
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3