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  1. 工学部
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  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  4. 40号

物体との衝突を考慮した布アニメーションの試み

http://hdl.handle.net/10458/3619
http://hdl.handle.net/10458/3619
e17a0ee2-aefe-457f-be3b-d5f7f0a4a722
名前 / ファイル ライセンス アクション
38engineering40_pp.223-227.pdf 38engineering40_pp.223-227.pdf (567.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-12
タイトル
タイトル 物体との衝突を考慮した布アニメーションの試み
言語 ja
タイトル
タイトル Attempt of cloth animation by considering the collision with the object
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cloth Animation, Collision Detection, DirectX, Mass-Spring Model, Visual Studio
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル ブッタイ トノ ショウトツ オ コウリョ シタ ヌノ アニメーション ノ ココロミ
言語 ja-Kana
著者 坂本, 眞人

× 坂本, 眞人

WEKO 11783
e-Rad 50196101

ja 坂本, 眞人

ja-Kana サカモト, マコト

en Sakamoto, Makoto

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作元, 美奈帆

× 作元, 美奈帆

WEKO 14389

作元, 美奈帆

ja-Kana サクモト, ミナホ

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Sakumoto, Minaho

× Sakumoto, Minaho

WEKO 14391

en Sakumoto, Minaho

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Computer animation is now used widely in the entertainment, and is also being applied in science, industry, education, and so on. Especially, cloth animation has recently become an interesting topic of study about computer animation. For example, in fact, virtual garments or virtual cloth draping effects are recurrent visualization elements necessary for computer animation. However, we come across many dynamic problems when we study the cloth motion. Above all, the collision detection and response of the cloth motion is one of the difficult studies. We have continued to study the cloth animation. In this paper, we mainly show the results about the collision with the object considering the contact between legs and skirt. The algorithm is implemented in the DirectX, Visual Studio and C++ on a personal computer.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学工学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki

巻 40, p. 223-227, 発行日 2011-07-30
出版者
出版者 宮崎大学工学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of Engineering, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05404924
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00732558
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.2 2023-07-30 02:52:38.489468
Ver.1 2023-05-15 11:06:54.806602
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