WEKO3
アイテム
OpenGLによる布アニメーションの試み(第III報)
http://hdl.handle.net/10458/4133
http://hdl.handle.net/10458/4133fd65b92c-88a8-46a9-9dfd-d500a8e8cc84
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-11-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | OpenGLによる布アニメーションの試み(第III報) | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Attempt of Cloth Animation by OpenGL III | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CG, Cloth animation, Non-real-time, OpenCV, OpenGL, Visual Studio | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | OpenGL ニヨル ヌノ アニメーション ノ ココロミ ダイサンホウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
坂本, 眞人
× 坂本, 眞人× 黒木, 竜馬× Kurogi, Tatsuma |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We have investigated about the cloth motion by CG animation. However, in general, it is very difficult to express such a complicated moving cloth by animation. Above all, the collision detection and response of the cloth motion is one of the most difficult problems. Collisions occur, for instance, when parts of flexible objects such as the garments hit some rigid objects such as the mannequins or penetrate towards each other. In this paper, we mainly focus on non-real-time physical simulation, and show some results. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 宮崎大学工学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki 巻 41, p. 291-294, 発行日 2012-07-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宮崎大学工学部 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Faculty of Engineering, University of Miyazaki | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 05404924 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA00732558 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |