ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

There is a newer version of this record available.
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)

力と運動に関する理科専攻学生の理解

http://hdl.handle.net/10458/3475
http://hdl.handle.net/10458/3475
974b649d-0ac5-4379-987c-2cd28d106ea7
名前 / ファイル ライセンス アクション
nakayama1993_113-123kiyokagaku.pdf nakayama1993_113-123kiyokagaku.pdf (625.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-09
タイトル
タイトル 力と運動に関する理科専攻学生の理解
言語 ja
タイトル
タイトル Science Students' Understanding of Force and Motion
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル チカラ ト ウンドウ ニ カンスル リカ センコウ ガクセイ ノ リカイ
言語 ja-Kana
著者 中山, 迅

× 中山, 迅

WEKO 118
e-Rad 90237470

ja 中山, 迅

ja-Kana ナカヤマ, ハヤシ

en Nakayama, Hayashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study was conducted to find out science students' naive conception in the areas of force and motion. The 3rd grade science students of the department of education (N=18) were asked to respond and explain two problems.The first problem was about a ball thrown up in the air and the second one was about a space rocket. Through the analysis, the following` conceptions for explanation 'were found.
1) application of the Newton's second law
2) specification of acting force to the object
3) application of the Newton's first law
4) refference to gravity
5) application of the knowlege gained from accepted sceince
6) unsuitable use of the words of accepted scince
7) the intrinsic force of the obect
8) the conservation of inertial motion
9) the correspondence between force and motion
10) the comparision between large and small force
l) -4) are conceptions of accepted science. 7) -10) are naive conceptions.
The responce patterns to the problems were roughly characterized by some combination within each of the two conceptions. Another pattern was to have conception of accepted science and naive conception simultaneously.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学教育学部紀要. 教育科学
en : Memoirs of the Faculty of Education Miyazaki Universiry. Education

巻 73, p. 113-123, 発行日 1993-03-30
出版者
出版者 宮崎大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09142282
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10066975
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 06:29:52.903597
Ver.1 2023-05-15 11:11:27.221775
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3