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  1. 地域資源創成学部
  1. 地域資源創成学部
  2. 紀要掲載論文(地域資源創成学部)
  1. 地域資源創成学部
  2. 紀要掲載論文(地域資源創成学部)
  3. 宮崎大学地域資源創成学部紀要
  1. 地域資源創成学部
  2. 紀要掲載論文(地域資源創成学部)
  3. 宮崎大学地域資源創成学部紀要
  4. 第8号

地域ストーリー性を有した表現に関する研究 ―大島紬小売業・大瀬商店(鹿児島)に見るリブランディング―

https://doi.org/10.34481/0002000796
https://doi.org/10.34481/0002000796
001fd9ee-1a24-455d-920c-da8d4b0bb9e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
地域資源紀要_p35-44.pdf 本文 (5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-08-31
タイトル
タイトル 地域ストーリー性を有した表現に関する研究 ―大島紬小売業・大瀬商店(鹿児島)に見るリブランディング―
言語 ja
タイトル
タイトル Study on visual expressive forms with regional narrative characteristics: Re-branding of the shop selling Oshima-Tsumugi(pongee)
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34481/0002000796
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 池田, 中也

× 池田, 中也

WEKO 34950
e-Rad_Researcher 70913565

ja 池田, 中也

ja-Kana イケダ, チュウヤ

en Ikeda, Chuya


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There are some problems in design bushiness in regional area. For example, The Japanese government, Ministry of Economy, Trade and Industry, had introduced the Design thinking around 20 years ago. However, most people cannot understand its usefulness when producing something new. This paper points out how most people recognized design. I demonstrate in my design how the regional atmosphere can be preserved to renew design.
I explore a visual expression for the new branding of a shop selling Oshima-Tsumugi (pongee), based in Kagoshima Prefecture. The branding includes a trademark, wrapping paper, shopping bags, tags on products, and the facade of the shop. I am especially focused on trying to redesign in a modern style without discarding the regional story of the Kagoshima area.
In the end, I could show a new design style for the branding. However, some problems remain: It is not a minor case in a regional area though, the client does not understand the efficiency of branding and why it is necessary for a business.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮崎大学地域資源創成学部紀要
en : Journal of the Factulty of Regional Innovation, Miyazaki University.

号 8, p. 35-44, 発行日 2024-08-31
出版者
出版者 宮崎大学地域資源創成学部
言語 ja
出版者
出版者 Regional innovation, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24338931
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2024-10-03 02:46:05.776554
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