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  1. 地域資源創成学部
  1. 地域資源創成学部
  2. 紀要掲載論文(地域資源創成学部)
  1. 地域資源創成学部
  2. 紀要掲載論文(地域資源創成学部)
  3. 宮崎大学地域資源創成学部紀要
  1. 地域資源創成学部
  2. 紀要掲載論文(地域資源創成学部)
  3. 宮崎大学地域資源創成学部紀要
  4. 第7号

「鹿児島県大崎町における環境配慮購買行動研究」ー鹿児島県大崎町と首都圏の比較を通してー

https://doi.org/10.34481/0002000654
https://doi.org/10.34481/0002000654
94d757b2-3385-4eda-8357-3816fd62c609
名前 / ファイル ライセンス アクション
地域資源紀要_p39-46.pdf 本文 (3.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-29
タイトル
タイトル 「鹿児島県大崎町における環境配慮購買行動研究」ー鹿児島県大崎町と首都圏の比較を通してー
言語 ja
タイトル
タイトル Environmental Consideration in Purchasing Behavior in Osaki Town, Kagoshima Prefecture : A Comparative Study with the Tokyo Metropolitan Area
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34481/0002000654
ID登録タイプ JaLC
著者 土屋, 有

× 土屋, 有

WEKO 31307
e-Rad_Researcher 90785916

ja 土屋, 有

ja-Kana ツチヤ, ユウ

en Tsuchiya, Yu


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井上, 雄大

× 井上, 雄大

ja 井上, 雄大

ja-Kana イノウエ, ユウダイ

en Inoue, Yudai

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the differences in purchasing behavior between residents of Osaki Town, which has a high recycling rate, and residents of metropolitan areas. Questionnaire surveys were conducted in Osaki Town and the metropolitan area. The results of chi-square tests showed that there were statistically significant regional differences between Osaki Town and the metropolitan area in awareness of waste sorting and volume. On the other hand, no regional differences were observed in some aspects such as awareness of product packaging. These results suggest that the high recycling rate in Osaki Town affects residents' purchasing behavior both positively and negatively. The value of this study is that it provides practical implications for promoting environmentally conscious purchasing behavior and implications for corporate marketing strategies toward areas with high environmental awareness.
言語 en
bibliographic_information ja : 宮崎大学地域資源創成学部紀要
en : Journal of the Factulty of Regional Innovation

号 7, p. 39-46, 発行日 2024-03-29
出版者
出版者 宮崎大学地域資源創成学部
言語 ja
出版者
出版者 Regional innovation, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24338931
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2024-04-26 07:45:32.543014
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