WEKO3
アイテム
中硬度歯車の加工と運転性能に関する研究 : 研削歯車とホブ切り歯車を組合せた場合の負荷能力
http://hdl.handle.net/10458/0002000521
http://hdl.handle.net/10458/000200052196a1bfd1-c360-4421-ab97-263681dc80be
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 中硬度歯車の加工と運転性能に関する研究 : 研削歯車とホブ切り歯車を組合せた場合の負荷能力 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Manufacture and Performance of Medium-Hardness Gears : Load-Carrying Capacity of Gears in the Combination of Ground and Hobbed Gears | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Gear | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Medium Hardness Gear | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Manufacture | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Accuracy | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Load-Carrying Capacity | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Ground Gear | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Hobbed Gear | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Finish-Hobbed Gear | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Hardness | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Surface Roughness | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
著者 |
中西, 勉
× 中西, 勉× 鄧, 鋼× 有浦, 泰常
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The load-carrying capacity of medium hardness gears was investigated from the viewpoint of gear-manufacturing methods (hardness, gear accuracy and tooth surface roughness). First, the gear accuracies and tooth surface roughnesses of ground gears, hobbed gears and finish hobbed gears were examined in detail. From the test results, it is found that the new finish-hob, which has many gashes and a positive rake angle, is useful for the improvement of gear accuracy and tooth surface roughness. Secondly, the surface durability of gear pairs with a combination of ground gear and hobbed gear (or finish hobbed gear) was investigated by using a power circulating type gear testing machine. The test results reveal that the pinion (ground gear) should be substantially harder than the gear (mating hobbed gear or finish hobbed gear) in order to obtain higher load-carrying capacity of medium-hardness gears. And, it is clear that the finish hobbed gears have many advantages in manufacturing and performance of hardened and tempered gears. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 日本機械学会論文集(C 編) 巻 64, 号 624, p. 3128-3133, 発行日 1998-08-25 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 18848354 | |||||||||||
DOI | ||||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/kikaic.64.3128 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | NA |