WEKO3
アイテム
シェービング浸炭焼入れ歯車の負荷能力に関する研究 : 長期間の運転に伴う歯面状態の変化
http://hdl.handle.net/10458/0002000518
http://hdl.handle.net/10458/0002000518aa9aaf2a-781c-4fcc-b490-6565031aee10
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-02-27 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | シェービング浸炭焼入れ歯車の負荷能力に関する研究 : 長期間の運転に伴う歯面状態の変化 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Load-Carrying Capacity of Shaved and Case-Carburized Gears : Changes in Tooth Surface Condition with Long-Term Operating | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Gear | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Shaving | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Case-Carburizing | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Load Carrying-Capacity | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Surface Fatigue | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Load | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Cycles Run | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||||||||||||
著者 |
中西, 勉
× 中西, 勉× 山本, 順平
× 畑中, 陵
× 鄧, 鋼 |
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | In regard to the power transmission small-size gears, the requirements of higher surface durability and longer operation have increased. First, the load-carrying capacity of the shaved and case-carburized gears was examined using a power circulating-type gear tester. Secondly, the influence of cycles run on tooth surface conditions was investigated using a scanning electron microscopy. From these tests, it is found that the phenomenon of "grey-staining" occurs on the tooth surface of shaved and case-carburized gears under the heavy load. As for dedendum flank of pinion, the following results are obtained under the heavy load and 10^8 cycles: The length of grey-stained area along tooth trace increases with cycles run. The area of "grey-staining" spreads after 10^7 cycles. The "grey-staining" consists of many micro-cracks and micro-pits. The micro-pits have the same shape as seen in normal surface fatigue ("pitting"). | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 年次大会 : Mechanical Engineering Congress, Japan 巻 2014, 号 S1160105, p. 1-5, 発行日 2014-09-06 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 24242667 | |||||||||||||||||
DOI | ||||||||||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/jsmemecj.2014._S1160105- | |||||||||||||||||
権利 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
権利情報 | Ⓒ2014 一般社団法人 日本機械学会 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | AM |