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アイテム
自動車用駆動系歯車の加工と性能に関する基礎研究 : 火山灰混入の可塑性材料を用いた歯面仕上げ法
http://hdl.handle.net/10458/0002000506
http://hdl.handle.net/10458/0002000506d1884aa2-4815-403f-97ca-5a01dfbde7ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||||
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公開日 | 2024-02-21 | |||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||
タイトル | 自動車用駆動系歯車の加工と性能に関する基礎研究 : 火山灰混入の可塑性材料を用いた歯面仕上げ法 | |||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||
タイトル | Manufacture and Performance of Automotive Power Transmission Gears : Tooth Surface-Finishing Method by Using a Plasticity Material Mixing Volcanic-Ashes | |||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
キーワード | Power Transmission Gears | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
キーワード | Surface-Finishing Method | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
キーワード | Volcanic-Ashes | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
キーワード | plastiicity | |||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||
キーワード | Surface Texture | |||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||||||||||||||
著者 |
中西, 勉
× 中西, 勉× 西牟田,昌吾
× 山本, 琢也
× 鄧, 鋼 |
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抄録 | ||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||
内容記述 | Tooth surface-finishing method using the plasticity material was developed to improve the production efficiency and obtain the high surface durability of automotive power transmission gears. In the plasticity material, the volcanic-ashes, oil clay and mineral oil were mixed together. First, the test gear tooth was finished by plasticity material which flowed on the tooth surface. Secondly, the surface of test gear tooth was investigated using a scanning electron microscopy and a surface texture measuring instrument. From these experiments, the following results are obtained: By applying the designed tooth surface-finishing method to the shaved and case-carburized gear tooth, the mark of the shaving almost disappears. The asperity on the tooth surface becomes smooth. The absolute value of surface roughness decreases with the increase of the operating distance. Therefore, it is found that the tooth surface-finishing method have advantageous process from the viewpoint of resource saving, energy saving and environmental protection. | |||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 年次大会講演論文集 en : JSME annual meeting 巻 2004, 号 4, p. 91-92, 発行日 2010-09-04 |
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出版者 | ||||||||||||||||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||
収録物識別子 | 24331325 | |||||||||||||||||||
DOI | ||||||||||||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/jsmemecjo.2010.4.0_91 | |||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||
出版タイプ | AM |