WEKO3
アイテム
浸炭焼入れ歯車の歯面強さに関する基礎研究 (高負荷条件下における転がり滑り接触面の温度と給油温度との関連)
http://hdl.handle.net/10458/0002000501
http://hdl.handle.net/10458/00020005010c76c08f-1be9-4afb-8003-659a02047165
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||
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公開日 | 2024-02-09 | |||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||
タイトル | 浸炭焼入れ歯車の歯面強さに関する基礎研究 (高負荷条件下における転がり滑り接触面の温度と給油温度との関連) | |||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||
タイトル | Surface Durability of Case-Carburized Gears (Relationship between Temperature of Rolling-Sliding Contact Surface and Inlet Oil Temperature under the High Load Condition) | |||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
キーワード | Case-Carburized Gears | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
キーワード | Roller | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
キーワード | Load | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
キーワード | Nomber of Cycles | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
キーワード | Surface Temperature | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
キーワード | Oil Temperature | |||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||||||||||
著者 |
中西, 勉
× 中西, 勉× レッダ, ダニエル テラフン
× 伊野,大輔
× 鄧, 鋼 |
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抄録 | ||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||
内容記述 | In order to improve the surface durability of case-carburized gears, the relationship between temperature of rolling-sliding contact surface and inlet oil temperature under the high load condition was investigated. In this study, a 2-roller type contact fatigue testing machine, test rollers and thermocouples were used. In the roller tests under the condition of various lubricating oil temperature, the following results are obtained in the rolling-sliding contact surface of the high load condition: First, surface temperature rises remarkably compared with inlet oil temperature. Second, surface temperature reaches the maximum after loading and keeps constant. Third, the influence of risen temperature on the strength of material and the mechanism of lubrication cannot be neglected. Fourth, it is possible to lower the surface temperature by lowering the inlet oil temperature. Therefore, it is thought that the surface durability of case-carburized gears can be improved by controlling the temperature of lubricating oil. | |||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 年次大会講演論文集 en : JSME annual meeting 巻 2007, 号 4, p. 31-32, 発行日 2007-09-07 |
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出版者 | ||||||||||||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||
DOI | ||||||||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/jsmemecjo.2007.4.0_31 | |||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||
出版タイプ | AM |