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  1. 工学部
  1. 工学部
  2. 学術雑誌掲載論文 (工学部)

浸炭焼入れ歯車の歯面強さに関する基礎研究 (高負荷条件下における転がり滑り接触面の温度と給油温度との関連)

http://hdl.handle.net/10458/0002000501
http://hdl.handle.net/10458/0002000501
0c76c08f-1be9-4afb-8003-659a02047165
名前 / ファイル ライセンス アクション
Aa200709071-2923.pdf 本文 (300 KB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2024-02-09
タイトル
タイトル 浸炭焼入れ歯車の歯面強さに関する基礎研究 (高負荷条件下における転がり滑り接触面の温度と給油温度との関連)
言語 ja
タイトル
タイトル Surface Durability of Case-Carburized Gears (Relationship between Temperature of Rolling-Sliding Contact Surface and Inlet Oil Temperature under the High Load Condition)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Case-Carburized Gears
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Roller
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Load
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Nomber of Cycles
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Surface Temperature
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード Oil Temperature
資源タイプ
資源タイプ conference paper
著者 中西, 勉

× 中西, 勉

WEKO 5610

ja 中西, 勉

ja-Kana ナカニシ, ツトム

en Nakanishi, Tsutomu


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レッダ, ダニエル テラフン

× レッダ, ダニエル テラフン

ja レッダ, ダニエル テラフン

en Redda, Daniel Tilahun

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伊野,大輔

× 伊野,大輔

ja 伊野,大輔

ja-Kana イノ, ダイスケ

en Ino, Daisuke

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鄧, 鋼

× 鄧, 鋼

WEKO 5526
e-Rad_Researcher 90237040

ja 鄧, 鋼
鐙, 鋼

ja-Kana デン, ガン
トウ, コウ

en Deng, Gang
Den, Gan


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to improve the surface durability of case-carburized gears, the relationship between temperature of rolling-sliding contact surface and inlet oil temperature under the high load condition was investigated. In this study, a 2-roller type contact fatigue testing machine, test rollers and thermocouples were used. In the roller tests under the condition of various lubricating oil temperature, the following results are obtained in the rolling-sliding contact surface of the high load condition: First, surface temperature rises remarkably compared with inlet oil temperature. Second, surface temperature reaches the maximum after loading and keeps constant. Third, the influence of risen temperature on the strength of material and the mechanism of lubrication cannot be neglected. Fourth, it is possible to lower the surface temperature by lowering the inlet oil temperature. Therefore, it is thought that the surface durability of case-carburized gears can be improved by controlling the temperature of lubricating oil.
言語 en
書誌情報 ja : 年次大会講演論文集
en : JSME annual meeting

巻 2007, 号 4, p. 31-32, 発行日 2007-09-07
出版者
出版者 日本機械学会
言語 ja
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1299/jsmemecjo.2007.4.0_31
著者版フラグ
出版タイプ AM
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Ver.1 2024-02-13 01:12:56.101873
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