WEKO3
アイテム
浸炭歯車の加工と性能に関する基礎研究 (表面形状の変化に及ぼす熱処理工程の影響)
http://hdl.handle.net/10458/0002000494
http://hdl.handle.net/10458/00020004945a19c948-4d92-4b85-9094-9eebd2104e77
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2024-02-05 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 浸炭歯車の加工と性能に関する基礎研究 (表面形状の変化に及ぼす熱処理工程の影響) | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Manufacture and Performance of Case-Carburized Gears (Influence of Heat Treatment Processes on the Changes in Surface Shape) | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Gear | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Roller | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Carburizing | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Heat Treatment | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Hardness | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Roughness | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
キーワード | Surface Durability | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||||||||||||
著者 |
中西, 勉
× 中西, 勉× 竹内, 隆
× 鄧, 鋼× 関根,隆嗣
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抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | The manufacturing and running performances of case-carburized gears were investigated in the test rollers. First, the single quenched and tempered rollers and the double quenched and tempered rollers were finished after case-carburizing treatments. Secondly, the hardness distribution of these test rollers which were given the heat pattern was examined by using a heated oil tank. In the rolling sliding contact condition, the changes in surface shape of test rollers were studied by using a 2-roller-type contact fatigue tester. In the case of double quenched and tempered rollers, the following results are obtained in comparison with single quenched and tempered rollers: (1) The surface hardness after heating decreases under the some temperature and retention time. (2) The amount of changes in surface shape of the rolling sliding contact does not decrease. (3) The expansion in the dimension is almost same under the high load conditions. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 年次大会講演論文集 en : JSME annual meeting 巻 2005, 号 4, p. 181-182, ページ数 2, 発行日 2005-09-18 |
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出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
DOI | ||||||||||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/jsmemecjo.2005.4.0_181 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | AM |