WEKO3
アイテム
高負荷用浸炭歯車の開発に関する研究 (開発鋼の転がり滑り接触面における諸変化)
http://hdl.handle.net/10458/0002000476
http://hdl.handle.net/10458/00020004769996db3e-1f59-4de6-aac4-e44a60cd278e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
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公開日 | 2024-01-31 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 高負荷用浸炭歯車の開発に関する研究 (開発鋼の転がり滑り接触面における諸変化) | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Development of Case-Carburized Gears for the High Load-Carrying Capacity (Changes in Rolling-Sliding Contact Surface of the Developed Steel) | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Case-Carburized Gear | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Material | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Alloy Steel | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Roller | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Micro Pit | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Surface Roughness | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Surface Shape | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Hardness | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
キーワード | Dimension | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||||||
著者 |
中西, 勉
× 中西, 勉× 竹内 隆
× 鄧, 鋼 |
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In order to develop the case-carburized gears with the high load-carrying capacity, the changes in the rolling-sliding contact surface of the newly -manufactured Cr-Mo-Si steel were studied. First, the surface damage of test rollers was examined by using a scanning electron microscope. Secondly, the surface roughness, the surface hardness and the size of test rollers were measured with the use of surface roughness measuring instrument, hardness tester and digital micrometer. In the rolling-sliding contact surface of the Cr-Mo-Si steel that the fatigue tests were carried out, the following results are obtained: (1) It is possible to decrease the size of occasional micro pit. (2) It is possible to decrease the variation of surface roughness. (3) It is possible to decrease the variation of surface shape. (4) It is possible to decrease the variation of surface hardness with the high frictional temperature. (5) It is possible to decrease the variation of external diameter. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 機素潤滑設計部門講演会講演論文集 en : The Machine Design and Tribology Division meeting in JSME 巻 4, p. 55-58, ページ数 4, 発行日 2004-04-16 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13483919 | |||||||||||
DOI | ||||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/jsmemdt.2004.4.55 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | AM |