WEKO3
アイテム
Blender におけるユーザの選択時誤作動を防ぐ拡張機能の検討
http://hdl.handle.net/10458/0002000292
http://hdl.handle.net/10458/0002000292b6d08c77-0289-4621-a99c-6a6ded4ec350
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-11-01 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Study on Extensions to Prevent User Selection Malfunctions in Blender | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Blender におけるユーザの選択時誤作動を防ぐ拡張機能の検討 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 3Dmodel | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Multiple selection vertices | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Vertex index | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Visualization | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Work efficiently | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者 |
森本, 光喜
× 森本, 光喜
× 坂本, 眞人
WEKO
11783
|
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | In recent years, three-dimensional computer graphics (3DCG) technology has been used for descriptive representation in animation and film, as well as for character models in games. 3DCG modeling technology, which is the foundation of 3DCG technology, can be easily performed by anyone using the open-source freeware 3DCG rendering software Blender. However, Blender, which is basically a manually operated software, can cause user errors due to its manual operation. In this study, we focused on the problems of selection omissions when selecting a range of arbitrary objects with the mouse and the visibility of vertex coordinate values when moving arbitrary objects and developed a program to solve these problems as a new add-on for Blender. The purpose of this add-on is to assist the user's operation of Blender. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 宮崎大学工学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki 巻 52, p. 109-113, 発行日 2023-10-27 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 宮崎大学工学部 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Faculty of Engineering, University of Miyazaki | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 05404924 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA00732558 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |