ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 学術雑誌掲載論文  (教育学部)

科学理論と現象を関係づける力を育てる教育課程の必要性 : 酸化・燃焼に関するTIMSS理科の論述形式課題に対する回答分析から

http://hdl.handle.net/10458/3435
http://hdl.handle.net/10458/3435
bd9e1cd4-354a-428c-911b-0daf4064a759
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSSE_28_1_nakayama2004.pdf JSSE_28_1_nakayama2004.pdf (994.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2011-07-19
タイトル
タイトル 科学理論と現象を関係づける力を育てる教育課程の必要性 : 酸化・燃焼に関するTIMSS理科の論述形式課題に対する回答分析から
言語 ja
タイトル
タイトル Necessity for A Curriculum That Develops Pupils' Ability to Associate Scientific Theories and Phenomena : From Some Analyses of Pupils' Responses to TIMSS Essay Type Items about Oxidization and Combustion
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
キーワード TIMSS, essay type test, oxidization and combustion, phenomena, theory, curriculum
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 中山, 迅

× 中山, 迅

WEKO 118
e-Rad 90237470

en Nakayama, Hayashi

ja 中山, 迅

ja-Kana ナカヤマ, ハヤシ


Search repository
大塲, 裕子

× 大塲, 裕子

WEKO 372

ja 大塲, 裕子

ja-Kana オオバ, ユウコ

Search repository
猿田, 祐嗣

× 猿田, 祐嗣

WEKO 119

ja 猿田, 祐嗣

ja-Kana サルタ, ユウジ

en Saruta, Yuji


Search repository
Ohba, Yuko

× Ohba, Yuko

WEKO 375

en Ohba, Yuko

Search repository
Saruta, Yuji

× Saruta, Yuji

WEKO 121

en Saruta, Yuji


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we focused on pupils' response to TIMSS items about oxidization and combustion. We analyzed the written responses by seventh and eighth graders' of Japanese lower secondary schools. By surveying typical words in responses we found that many Japanese pupils refer to phenomena and facts but seldom mention theory-based explanation. We pointed that the result might be caused by lack of reference to ability of scientific theory-based investigation in the course of study in Japan. We suggested that it was better to refer expressly to such abilities in the school curriculum.
言語 en
書誌情報 ja : 科学教育研究
en : Journal of science education in Japan

巻 28, 号 1, p. 25-33, 発行日 2004-03-10
出版者
出版者 日本科学教育学会
言語 ja
出版者
出版者 Japan Society for Science Education (JSSE)
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03864553
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00036978
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-27 12:50:42.139387
Ver.1 2023-05-15 11:11:18.141657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

中山, 迅, 大塲, 裕子, 猿田, 祐嗣, Ohba, Yuko, Saruta, Yuji, 2004, 科学理論と現象を関係づける力を育てる教育課程の必要性 : 酸化・燃焼に関するTIMSS理科の論述形式課題に対する回答分析から: 日本科学教育学会, 25–33 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3