WEKO3
アイテム
小学校の総合学習時間を活用したデザイン教育とまちづくりの連携の可能性に関する考察 : 宮崎県日向市立富高小学校における「日向市活性化塾」を題材として
http://hdl.handle.net/10458/2545
http://hdl.handle.net/10458/25457e6bfec6-a755-4146-8427-4d85f7cb9a83
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-02-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校の総合学習時間を活用したデザイン教育とまちづくりの連携の可能性に関する考察 : 宮崎県日向市立富高小学校における「日向市活性化塾」を題材として | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Consideration of linkage between integrated study in elementary schools and city vitalization : Based on "Hyuga-city Kasseika Juku" of Tomitaka Elementary School | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Integrated Studies, Pupils, Community Design Learning, Collaboration | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 総合的な学習の時間, 小学生, まちづくり学習, 協働 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
著者 |
辻, 喜彦
× 辻, 喜彦× 出口, 近士
WEKO
6412
× 吉武, 哲信× Tsuji, Yoshihiko× 吉武, 哲信 |
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper aims at drawing the characteristics of "Hyuga-city Kasseika Juku", held in the integrated study period (Sago Gakushu Jikan) at Tomitaka Elementary School, at analyzing evaluation by the pupils and the relevant people, and at obtaining some useful information for city vitalization. In the classes, the pupils were required to design and make wooden street-stalls, 'Yume-Yatai, and to use them in events in the central city. Analyses of questionnaire after the study reveal that the pupils develop the sense of cooperation and show interests in their town. Based on the analysis, it can be said that the study process and the growth of the upils' consciousness are very similar to the process of city vitalization. That is, this kind of education process promote city vitalization. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 都市計画. 別冊, 都市計画論文集 en : City planning review. Special issue, Papers on 巻 42, 号 3, p. 199-204, 発行日 2007-10-25 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 日本都市計画学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09131280 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10276504 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |