ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)

小学校外国語活動における教師と児童による知識構築過程−授業談話の分析と検討-

http://hdl.handle.net/10458/6108
http://hdl.handle.net/10458/6108
82d1764e-2e35-4a68-a152-a78cde29c6b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
89-p1.pdf 本文 (534.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-14
タイトル
タイトル 小学校外国語活動における教師と児童による知識構築過程−授業談話の分析と検討-
言語 ja
タイトル
タイトル Knowledge Construction Process in Elementary School Foreign Language Activities -Classroom Discourse Analysis-
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル ショウガッコウ ガイコクゴ カツドウ ニ オケル キョウシ ト ジドウ ニ ヨ ル チシキ コウチク カテイ − ジュギョウ ダンワ ノ ブンセキ ト ケントウ-
言語 ja-Kana
著者 東條, 弘子

× 東條, 弘子

WEKO 27744

ja 東條, 弘子

ja-Kana トウジョウ, ヒロコ

en Tojo, Hiroko


Search repository
東條, 弘子

× 東條, 弘子

WEKO 27744

ja 東條, 弘子

ja-Kana トウジョウ, ヒロコ

en Tojo, Hiroko


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores how knowledge is constructed in elementary school foreign language activities. Classroom discourse is analyzed when a simulated shopping experience was conducted where students had to spend a certain amount on food items printed on a newspaper flier that was distributed to each group. The research focuses on interactional processes that display knowledge sharing as information flow and knowledge construction as shared understanding. Subsequently it interprets the discourse data based on the three concepts of a bridging analogy:“anchor", “bridging", and “target." Results reveal three findings:(1)despite not knowing how to say numbers in English yet, students could employ their mother tongue to participate in the activity;(2)their prior knowledge of Mathematics enabled their participation and understanding of the task in English; and(3)this simulated shopping activity may work as an “anchor" during actual shopping experiences in the future. The paper concludes that using analogies during lessons as indicated above, provides an insight into how a teacher's professional knowledge functions in a classroom, such as integrating Mathematics and English contents as well as gaining students' attention.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学教育学部紀要. 教育科学
en : Memoirs of the Faculty of Education, Miyazaki University.Education

巻 89, p. 1-10, 発行日 2017-08-25
出版者
出版者 宮崎大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24324884
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12762341
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 06:54:54.757901
Ver.1 2023-05-15 11:29:35.152712
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

東條, 弘子, 東條, 弘子, 2017, 小学校外国語活動における教師と児童による知識構築過程−授業談話の分析と検討-: 宮崎大学教育学部, 1–10 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3