WEKO3
アイテム
日光によるもののあたたまりについて小学生が比喩的に構成する概念
http://hdl.handle.net/10458/3431
http://hdl.handle.net/10458/34314d7abc5c-55f3-4afa-9346-35f0cbc2cfa4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-07-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日光によるもののあたたまりについて小学生が比喩的に構成する概念 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Primary school children's metaphoric conceptions regarding the warming of objects by sumlight | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | Metaphor, Conception, Primary school children, Warming, Light | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
中山, 迅
× 中山, 迅 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this research is to determine whether or not the explanations of natural phenomena made by primary school children are based on some metaphoric ideas. For this purpose I conducted an investigation using the POE (prediction, observation, and explanation) method. The subjects were twenty-nine third grade students. They were asked to predict, observe, and explain the warming of objects by sunlight and write down their reactions on paper. By analyzing their explanations, I found that some of their statements are based on metaphoric conceptions. Some statements are based on the container metaphor and the wall metaphor. These metaphors are kinds of existence metaphor. The existence metaphor is sometimes shared by scientists and students of science. The importance of this fact is discussed. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 科学教育研究 en : Journal of science education in Japan 巻 22, 号 2, p. 61-68, 発行日 1998-06-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本科学教育学会 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Japan Society for Science Education (JSSE) | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03864553 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00036978 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |