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  1. 工学部
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  2. 紀要掲載論文 (工学部)
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  3. 宮崎大學工學部紀要
  1. 工学部
  2. 紀要掲載論文 (工学部)
  3. 宮崎大學工學部紀要
  4. 37号

OpenGL による布アニメ-ションの試み

http://hdl.handle.net/10458/1641
http://hdl.handle.net/10458/1641
d878b452-0837-4ef1-b61f-74d2cbac95ed
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005016068.pdf KJ00005016068.pdf (409.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-11-11
タイトル
タイトル OpenGL による布アニメ-ションの試み
言語 ja
タイトル
タイトル Attempt of Cloth Animation by OpenGL
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cloth Animation, Computer Graphics, Mass-Spring Model, OpenGL, Polygon Mesh, Wrinkle
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル OpenGL ニ ヨル ヌノ アニメーション ノ ココロミ
言語 ja-Kana
著者 坂本, 眞人

× 坂本, 眞人

WEKO 11783
e-Rad_Researcher 50196101

ja 坂本, 眞人
宮崎大学

ja-Kana サカモト, マコト

en Sakamoto, Makoto
University of Miyazaki

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谷上, 亜由美

× 谷上, 亜由美

WEKO 15236

ja 谷上, 亜由美

ja-Kana タニウエ, アユミ

en Taniue, Ayumi

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坂本, 眞人

× 坂本, 眞人

WEKO 11783
e-Rad_Researcher 50196101

ja 坂本, 眞人
宮崎大学

ja-Kana サカモト, マコト

en Sakamoto, Makoto
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谷上, 亜由美

× 谷上, 亜由美

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ja 谷上, 亜由美

ja-Kana タニウエ, アユミ

en Taniue, Ayumi

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Cloth animation has received intensive attention in computer graphics in the last about twenty years. Still it remains a computationally demanding task, since wrinkles and smooth areas co-exist commonly in cloth. In this paper, we attempt to study about the cloth animation by using the mass-spring model. The algorithm is implemented in the OpenGL and the C++ on a personal computer. The OpenGL is a program interface for writing applications that produce two- or three-dimensional computer graphics, and is widely used in CAD, flight simulation, virtual reality, and so on. The simulation result shows that animation of brief cloth by the mass-spring model is possible. We would like to attempt modeling of more complicated cloth animation in the near future.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎大学工学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki

巻 37, p. 299-304, 発行日 2008-08-30
出版者
出版者 宮崎大学工学部
言語 ja
出版者
出版者 Faculty of Engineering, University of Miyazaki
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05404924
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00732558
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.2 2023-07-29 23:48:51.774175
Ver.1 2023-05-15 11:06:47.876336
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