WEKO3
アイテム
Numerical Investigation of the Aerodynamic Performance of NREL S809 Airfoil for Wind Turbine
http://hdl.handle.net/10458/0002000017
http://hdl.handle.net/10458/000200001796340b82-2ee0-44a1-b7e8-e22ef976bca5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-12-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Numerical Investigation of the Aerodynamic Performance of NREL S809 Airfoil for Wind Turbine | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | S809 airfoil | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Aerodynamic performance | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Separation point | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Diverging trailing edge | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Sharp trailing edge | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | CFD | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Wardhan, Bayu K.
× Wardhan, Bayu K.
× 申, 炳録 |
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Numerical simulation is performed to investigate the effect of airfoil modifications on the aerodynamic characteristics of NREL S809 airfoil for wind turbine. The airfoil shape modification is tried to improve the aerodynamic performance. The first modification is an applying a diverging trailing edge to the original airfoil by increase the trailing edge. The second modification is applying a sharp trailing edge to the first airfoil modification. The numerical simulation was carried out by solving 2 dimensional Reynolds Averaged Navier-Stokes equations with standard k- turbulence model. The aerodynamic characteristics such as lift, drag, and moment coefficient were investigated at the Reynolds number of 300,000, and a modification of shape of the airfoil was tried to improve the aerodynamic performance. From numerical predictions by the modifications, it showed that the modification improves the airfoil’s lift coefficient in medium angle of attack (8.14°~12.2°). The drag coefficient doesn’t improved significantly. Another numerical results was presented and discussed. | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
ja : 宮崎大学工学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Engineering, University of Miyazaki 巻 51, p. 123-127, 発行日 2022-11-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 宮崎大学工学部 | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | Faculty of Engineering, University of Miyazaki | |||||||
言語 | en | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 05404924 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA00732558 | |||||||
関連サイト | ||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||
関連識別子 | https://www.miyazaki-.ac.jp/tech/research/memoirs/ | |||||||
関連名称 | 宮崎大学工学部 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |