@article{oai:miyazaki-u.repo.nii.ac.jp:00001818, author = {Suga, Hiroshi and 菅, 裕}, journal = {宮崎大学教育文化学部紀要. 芸術・保健体育・家政・技術科学, Memoirs of the Faculty of Education and Culture, Miyazaki University. Art, health and physical education, home economics, and technics}, month = {Feb}, note = {平成15年2月から3月にかけて、宮崎大学学長裁量経費により、アメリカ合衆国インディアナポリス大学に滞在し、音楽科教員養成カリキュラムについて調査する機会を得た。本稿ではこの調査についての報告をもとに、今後のわが国における音楽科教員養成カリキュラム改善のための方策について提言している。具体的提言は、 1.一貫した理念に基づく明確な目標設定とその共通理解をはかること 2.リサイタルを中核とする実践的カリキュラムの開発 3.学生のリフレクティブな思考の促進 の3点である。, I got an opportunity to stay at University of Indianapolis in USA and to investigate into its curriculum of music teacher training between February and March in 2003. The aim of this report is to make a proposal for improvement of curriculum of music teacher training at Japanese university on the investigation. The proposal is as follows: we should 1. establish definite objectives and strive for achieving a consensus for it 2. develop a practical curriculum with recital as its core 3. encourage students think reflectively.}, pages = {29--41}, title = {アメリカ合衆国地方私立大学における音楽科教員養成 : インディアナポリス大学での調査をもとに}, volume = {10}, year = {2004}, yomi = {スガ, ヒロシ} }