ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)
  3. 宮崎大学教育学部紀要(ISSN 2433-9709)
  1. 教育学部・大学院教育学研究科
  2. 紀要掲載論文 (教育学部)
  3. 宮崎大学教育学部紀要(ISSN 2433-9709)
  4. 91 号

生活科学習指導要領の変遷 -テキストマイニングによる内容分析-

http://hdl.handle.net/10458/6499
http://hdl.handle.net/10458/6499
6ebb7683-096d-41a2-8f79-ab26b3441846
名前 / ファイル ライセンス アクション
145_seikatuka_2018_no91.pdf 本文 (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-21
タイトル
タイトル 生活科学習指導要領の変遷 -テキストマイニングによる内容分析-
言語 ja
タイトル
タイトル Transition of Living Environment Studies in the Guideline for the Course of Study - A Content Analysis of Text Mining Technique -
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 平川, 由佳子

× 平川, 由佳子

ja 平川, 由佳子

ja-Kana ヒラカワ, ユカコ

en Hirakawa, Yukako

Search repository
湯地, 敏史

× 湯地, 敏史

WEKO 24
e-Rad_Researcher 80418988

ja 湯地, 敏史

ja-Kana ユジ, トシフミ

en Yuji, Toshifumi
Yuji, Tosifumi


Search repository
間瀬田, 恵美

× 間瀬田, 恵美

ja 間瀬田, 恵美

ja-Kana マセダ, エミ

en Maseda, Emi


Search repository
和田, 美恵

× 和田, 美恵

ja 和田, 美恵

ja-Kana ワダ, ミエ

en Wada, Mie


Search repository
福島, 裕子

× 福島, 裕子

ja 福島, 裕子

ja-Kana フクシマ, ユウコ

en Fukushima, Yuko

Search repository
土屋, 貴代

× 土屋, 貴代

ja 土屋, 貴代

ja-Kana ツチヤ, タカヨ

en Tsuchiya, Takayo


Search repository
髙橋, 洋子

× 髙橋, 洋子

ja 髙橋, 洋子

ja-Kana タカハシ, ヨウコ

en Takahashi, Yoko


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2017, the curriculum guideline was revised for the third time. Using the text mining method, we did a comparative analysis of the revised contents of the curriculum guideline. In order to solve the grade 1 problem at primary school, which has been an issue in the education of modern society, coordination with preschool education has been positioned as an important factor. The curriculum guideline shows that the Living Environment Studies has a great role to play in that sense as well. From the comparative analysis between the revised curriculum guideline for Living Environment Studies and the curriculum guidelines in the past, we found that the Living Environment Studies tended to emphasize more and more on learning activities to increase the quality of "awareness", and further enrich the activities and experiences. We found out the keywords that it is important to increase the quality of "awareness" among children in the class of Living Environment Studies to solve the grade 1
言語 en
bibliographic_information ja : 宮崎大学教育学部紀要
en : Memoirs of the Faculty of Education, Miyazaki University.

巻 91, p. 145-160, 発行日 2018-08-31
出版者
出版者 宮崎大学教育学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24339709
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12833982
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.2 2023-07-29 07:03:52.298107
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

平川, 由佳子, 湯地, 敏史, 間瀬田, 恵美, 和田, 美恵, 福島, 裕子, 土屋, 貴代, 髙橋, 洋子, 2018, 生活科学習指導要領の変遷 -テキストマイニングによる内容分析-: 宮崎大学教育学部, 145–160 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3